2016. február 16. 23:00 - Szeghy Szabina

Túrós csokis csoda

Ez a nap ritkaság az életemben, ugyanis megkívántam az édességet! Na persze nem tömör csokicsodáról van szó, csak egy kis teljes kiőrlésű liszttel készült, cukorcsökkentett, túrós édességről :) Egy tanács rögtön az elején: ne ilyen virághoz hasonlító formában készítsétek el, inkább használjatok tortaformát, vagy egy sima tepsit, abból könnyebb lesz kiszedni a kész sütit, és szebben rá tudjátok majd csorgatni a csokimázat, így majd sokkal szebb lesz a sütitek, mint amilyenre most az enyém sikerült :) 

Itt láthatjátok a képen, hogy ahogy kiszedtem a kis virágos sütőformámból, megtört a széle, ezért inkább nem is próbálkoztam teljesen bevonni csokival, nézzétek el nekem ezt a szépséghibát! 
dsc07969.JPG

Hozzávalók a tésztához:

  • 20 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúza liszt
    15 dkg búzaliszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 2 tojás
  • 4 ek cukor
  • 10 dkg vaj
  • 3 ek cukrozatlan kakaópor
  • 4 dl tej

Hozzávalók a töltelékhez:

  • 40 dkg tehéntúró
  • 2,5 dl natúr joghurt (vagy tejföl, de joghurttal jobb!)
  • 1 citrom reszelt héja
  • kis citromlé (kb. 1 evőkanálnyi)
  • 1 ek. mazsola
  • 1 csomag vanillin cukor
  • 1 ek. méz

Elkészítés:

Először is kapcsoljuk be a sütőt előmelegítésre, 180°-ra. A tésztához a tojásokat jól felverjük a cukorral, a liszteket pedig összekeverjük a vajjal és sütőporral, majd összeöntjük őket, és jöhet rá a tej meg a kakaópor. Jól összekeverjük. A felét egy kivajazott tepsibe öntjük, erre töltelék fog kerülni, majd erre fogjuk ráönteni a maradék tésztát.

A töltelékhez a hozzávalókat én egy turmixgépbe tettem, jól összeturmixoltam, így kész is lett fél perc múlva a töltelék, amit egy az egyben ráöntöttem a tepsiben lévő tésztára (a tölteléket azért kóstoljuk meg, így alakíthatjuk még a saját ízlésünkre, tehetünk bele még cukrot, vagy citromlevet). A töltelékre jöhet a tészta másik fele, 180°-ra előmelegített sütőben kb. 40 percig sütjük.

Amíg sül a süti, pont van annyi időnk, hogy elkészítsük a csokimázat a tetejére. Ehhez én nem tettem mást, mintsem a 10 dkg 80%-os étcsokihoz öntöttem egy kis vizet (ezt nem mértem, de kb fél-egy deci víz lehetett maximum amit hozzáadtam), majd ezt a keveréket vízgőz felett addig olvasztjuk, amíg egy gyönyörű szépen csillogó, egyenletesen felolvadt csokimasszát kapunk. Ezt a mázat forrón kell még ráöntenünk a sütire. Nekem 15 percbe telt, amíg elkészült a máz, tehát a sütés utolsó 15 percében elég elkezdeni szerintem mindenkinek, vagy pedig melegítsük fel még egyszer, ha ezt a mondatot későn olvastad el! :D

Nahát, egy biztos, szépségversenyt nem fogok ezzel a sütivel nyerni, de nekem nagyon ízlett :) lekvárral, és barackkal is lehet enni, én ezzel a kettővel szoktam, ha egy kis kiegészítésre vágyom :) 

Pár fázisfotó:

 

 

 

 

 

Címkék: édes süti túrós
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://osszeforrva.blog.hu/api/trackback/id/tr858397218

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása