2015. november 23. 11:54 - Szeghy Szabina

Lángos- nem csak strandszezonkor!

Valami gyors ebédre volt szükség, ezért előző nap este begyúrtam a lángos tésztát, egy éjszakán át hűtőben kelesztettem, majd másnap már csak ki kellett sütnöm :) Egy extratakarékos, extrafinom, millió feltétvaricióval elkészíthető lángos recept következik :) Jó sütögetést! Ui.: gyorsan fogyott, és nagyon éhesek voltunk, ezért csak sütés közben tudtam lőni egy fotót :) 

dsc06968.JPG

Hozzávalók:

  • fél kg liszt
  • 1 tk cukor
  • 20 gramm élesztő, vagy 7 g porélesztő
  • 3-3,5 dl langyos víz, de lehet hogy kevesebbet, illetve többet fog felvenni a tésztánk, ez teljesen lisztfüggő, ezért csak fokozatosan öntsük bele:)
  • 2 teáskanál só
  • 2 ek olaj

Feltétnek ötlet: (én jó magyarosan szeretem a lángost, és mivel húst hússal eszem, a lángosról sem maradhat le egy kis kolbász, szalonna, vagy esetleg az örök kedvencem, a főtt-füstölt sonka, vagy főtt tarja)

  • fokhagymás olajat készítek hozzá mindig, extra szűz olivaolajból és fokhagymanyomón átpréselt 2-3 gerezd fokhagymából
  • sajt
  • tejföl
  • hús: kolbász, szalonna, főtt tarja, főtt-füstölt sonka, gépsonka, amit csak szeretünk :)

Elkészítés:

  1. Ha friss élesztőt használunk, akkor futtassuk fel a langyos víz egy részében, cukorral elkeverve, ha pedig porélesztővel dolgozunk, akkor csak annyi a dolgunk, hogy elkeverjük a liszttel, aztán a többi hozzávalóval.
  2. A kézimixer spirálos dagasztókarjával dolgoztam össze a hozzávalókat, majd a legvégén hozzáadtam az olajat is a tésztához.
  3. Letakartam egy tiszta konyharuhával, és beraktam a hűtőbe egy éjszakára, mert másnap pont csak annyi időm volt, hogy kisüssem a lángost. Hűtőben is tökéletesen megkel reggelre, ne féljünk kipróbálni ezt a módszert :) Én minden kelttésztánál ezt használom, mert úgy tapasztaltam, így könnyebb lesz a tésztával dolgozni. 
  4. Másnap kivettem a gyönyörűen megkelt lángostésztámat a hűtőből, majd lecsíptem belőle akkora darabokat és annyit, amekkora lángosokat akartam készíteni, és amennyit :) miután lecsipkedtük ezeket a gombócokat a tésztánkról, a kezünkkel lepény formájúra formáztam őket, majd a forró (de nem túl forró!!!!!) olajba fektettem őket, és rövid időn belül, kb 5 perc alatt mind a két felét aranybarnárasütöttem :) 

Tipp:

  1. érdemes érdekes feltétkombinációkat is kipróbálni, meg fogunk lepődni, mennyi minden feltét passzol a lángoshoz, legyen szó édes, vagy sós hozzávalókról. Itt Németországban van egy magyar család, akik itt árulják piacokon, vásárokon, különféle rendezvényeken a lángosaikat- múltkor hozzájuk látogattunk el. A listán szerepelt a nutellás, a tejfölös-lekváros, a diós-kakós, és még sorolhatnám :) Személy szerint a tejfölös-eperlekvárosat kósoltam meg, magam is meglepődtem, mennyire isteni finom volt.. persze mivel nem vagyok valami édesszájú, nem tudnék egy ilyen édes feltétes lángosból megenni egy egészet, de néha kifejezetten jólesik ilyen "furcsaságokat" enni :) 
  2. nekem mindig szokott tésztám maradni, így másnapra is szokott jutni, ilyenkor szorosan betekerem a tésztát egy folpackba, vagy berakom egy zacsiba (ez azért fontos, hogy ne kelljen túl-túl-túl a tésztánk), majd másnap ugyanúgy lehet sütni :) 2 napig semmi baja nem lesz a hűtőben!
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://osszeforrva.blog.hu/api/trackback/id/tr468101708

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása