2015. október 12. 18:21 - Szeghy Szabina

Sertéspörkölt

A kedvenc ételem a pörkölt, több receptet is kipróbáltam, de a nagymamaféle verzió lett a nyerő :) 
Amikor először készítettem, kicsit féltem tőle, úgy gondoltam, mivel hosszú a hús főzési ideje, ez egyenesen arányos azzal, hogy a recept nehéz. De tévedtem, az előkészületek max 15 percet vesznek igénybe, és amíg a hús fő, bőven elkészíthejtük a nokedlit hozzá, mindig így csinálom, így nagyjából egyszerre lesz kész :)
dsc06578.JPG

Hozzávalók:

  • 500 g sertéshús
  • 3 nagy fej hagyma
  • 1 paradicsom, vagy 1-2 evőkanál paradicsomsűrítmény
  • 1 paprika (én a piros kaliforniai paprikát használtam volna, de elfelejtettem venni a boltban, így kihagytam a receptből, az íze így is tökéletes lett)
  • fűszerek: pirospaprika, só, bors, kömény, majoranna, babérlevél
  • zsír (vagy olajjal és vajjal is lehet helyettesíteni, én a zsírt szeretem a legjobban, nagyon szépen érvényesíti a pirospaprika ízét, és szerintem ebben rejlik a szaft "tökéletes szaftosságának" titka :)

 

Elkészítés:

  1.  A hagymákat pucoljuk meg, szeleteljük fel apróra, majd a zsíron pároljuk üvegesre közepes lángon. (én a hagymát az aprítógépre bízom, így megspórolokmagamnak egy sírást)
  2. Ha ez megvan, akkor húzzuk le a tűzről, rakjunk bele egy púpos evőkanál pirospaprikát, és a zúzott fokhagymát, pirítsuk ezeket egy pár percet együtt.
  3. A felkockázott húst forgassuk bele a dinsztelt paprikás hagymánkba, pirítsuk meg a húst egy kicsit, amíg fehéres színe nem lesz, majd öntsünk alá egy kis vizet. 
  4. Tegyük bele kicsi sót, borsot, vegetát, majorannát ízlés szerint, egy kávéskanálnyi egész köményt, és 2 babérlevelet. A sóval vigyázzunk, mert a vegeta is sós!!
  5. Keverjük össze jól a pörköltünket, majd kis lángon főzzük egy órát, hogy tökéletesen elfője a levét.

 

A nokedli elkkészítése:

  1. Először is tegyél fel forrni 3 liter vizet, amibe raksz egy csapott fakanál sót, és pár csepp olajat, hogy ne ragadjanak össze a galuskák. Amíg felforr a víz, addig készítsük el a nokedlit. 
  2. Szükséged lesz 2 tojásra, egy kevéske sóra, és kb. 25-30 deka lisztre. Mindössze annyi a dolgod, hogy ezt jól kikevered, egészen addig, amíg keverés közben kis hólyagok nem jelennek meg a tésztán, na akkor hagyd abba, mert tökéletes a tésztád. Keverheted kézimixerrel is, a dagasztókarokat használd hozzá. 
  3. Vedd elő a nokedliszaggatódat, majd a vízbe "reszeld" bele a tésztát, hagyd 2 percig főni, és már készen is vagy (valószínűleg a hús is). Ha nincs nokedliszaggatód, akkor a tésztádat részenként szaggasd ki: tépj a tésztából egy darabot egy vágódeszkára, majd késsel szeleteld bele a forró vízbe a tésztát :) 

    Nekem most egy jókora adagot sikerült bespájzolni, így ha nem lesz időm, csak előkapok egy adagot a mélyhűtőből :) Jó étvágyat!

Tipp: mindig kicsi vizet öntsünk hozzá, nem baj, ha többször lepirítjuk, vagy elfő a leve, a lényeg, hogy lassú tűzön főzzük. Azzal, hogy mindig kevés vizet öntünk hozzá, a szaftosságát fogjuk elősegíteni :)

Címkék: pörkölt hús
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://osszeforrva.blog.hu/api/trackback/id/tr607962494

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása