2016. március 16. 00:43 - Szeghy Szabina

Kelesztés nélküli sörös kenyér

Mostanában pont úgy dolgozunk, hogy nem igazán van időnk boltba elmenni, vagy amikor lenne, akkor már a boltok vannak zárva... pont ilyen a mostani hét is, így holnapra már csak másnapos kenyér jutna, boltra nem lesz idő, tehát marad a sütés :) Mindenképpen egy sörös receptet akartam kipróbálni, mert nagyon jó hírét hallottam a kenyérbél puhaságáról, abszolúte töménynélküléségről, és a héjának a ropogósságáról :) nem csalódtam! Az előkészítés kb 15 percet vesz igénybe, ezt az is bizonyítja, hogy olyan gyorsan megvoltam a tészta összedobásával, hogy nem is tudtam fázisfotókat készíteni, de azért a végeredményről teszek fel képet :) Íme a recept:

Hozzávalók:

  • 50 dkg liszt (én 15 dkg teljes kiörlésű tönkölybúza lisztet kevertem 35 dkg fehér búzaliszttel)
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 teáskanál só
  • 1 teáskanál cukor
  • 0,5 liter sör
  • magkeverék tetszés szerint, nekem most mákom volt itthon, (na meg dióm, de azt a reggeli zabos müzlimhez eszem, így az nem volt beáldozható), így azzal szórtam meg a tetejét, de a tésztájába is lehet keverni, ha valaki szeretne :)

Végtelen egyszerű elkészítés kettő darab lépése következik:

  1. Először is előmelegítjük a sütőt 180°-ra, és kikenjük a hőálló edénykét zsírral (én kókuszzsírt használtam), amiven majd megsütjük.

  2. A liszteket átszitáljuk (kihagyható lépés, én jobb szeretem átszitálni, mert így állítólag lágyabb lesz a tészta), hozzákeverjük a sütőport, a cukrot és a sót. Elkezdjük fokozatosan hozzáönteni a sört (én világosat használtam, de szerintem bármelyik jó lehet, annyi, hogyha töményebb, keserűbb sört választotok, akkor játszadozni kell kicsit a só cukor aránnyal). Én egy kézihabverővel dolgoztam el a lisztet a sörrel, óvatosan kevergetve, hogy a szénsavat ne nagyon kutyuljam ki a tésztából. Ha ez megvan, akkor beleöntjük a zsírral kikent formába, beletoljuk a sütőbe, 10 perc alatt el kell kezdenie nődögélni, ekkor kapcsoljuk vissza 160%-ra, majd süssük 1-1,5 órát tovább. Közben csinálhatunk tűpróbát is, hogy biztosan megsült-e már a belseje :) 

Ennyi az egész, remélem kedvetek támadt kipróbálni :) Jó étvágyat!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://osszeforrva.blog.hu/api/trackback/id/tr638486054

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása