2015. október 08. 22:43 - Szeghy Szabina

Padlizsánkrém

Először nagyon óczkodtam megkóstolni a padlizsánkrémet, hiszen még soha nem ettem padlizsánt se, és amúgy is, olyan fura színe volt.. na nem baj, mivel azért szeretek mindent megkóstolni, nem húztam tovább a szám, kentem magamnak egy kenyeret... aztán még egyet, még egyet, és még egyet, egészen addig, amíg úgy éreztem, hogyha még egyet eszem, kipukkadok. Isteni.. egyszerűen isteni ez a szendvicskrém, nem is tudom, hogyan tudtam eddig élni nélküle... azóta minden egyes családi összejövetelnél kötelező
 tétele a menünek :) 

Először kipróbáltam úgy, hogy sütőben fonnyasztottam meg a padlizsánt... pfu, hát nagyon nem sikerült eltalálnom a megfelelő fonnyasztási időt, pedig forgattam, folyamatosan vigyázban álltam a tűzhelynél, nehogy valamit is rosszul csináljak.. hát, sikerült, szóval erről a módszerről azonnal letettem, nem volt szívem még egy padlizsánt feláldozni a próbálkozásomra. A második alkalommal találtam egy elronthatatlan praktikát a padlizsán tökéletes megsütésével kapcsolatban. A titok nyitja pedig az, hogy nem a sütőben, hanem egy serpenyőben kell megsütni a padlizsánt, ujjnyi szeletekre vágva :) itt pedig szemmel láthatjuk, mikor lesz jó, sőt, a villánkkal meg is piszkálhatjuk, hogy puha-e :)

Recept:

Hozzávalók:

  • 1 közepes padlizsán 
  • 1 közepes fej hagyma (+1 kis fej hagyma a turmixoláshoz)
  • 2 gerezd fokhagyma (+1 gerezd fokhagyma a turmixoláshoz)
  • 1 kisebb sárga húsú paprika (elhagyható)
  • őrölt feketebors
  • egy csapott evőkanál mustár (turmixolásnál kell majd)
  • 5 dkg vaj
  • 1 ek olivaolaj (semmi baj nem lesz, ha ezt nem rakod bele)

 

Elkészítése:

1. lépés: amíg egy serpenyőben felolvasztjuk kis lángon a vajat, addig durváradsc06438.JPG daraboljuk a hagymát, fokhagymát, a padlizsánt pedig ujjnyi vastag szeletekre vágjuk, ha paprikával szeretnénk elkészíteni, azt is feldaraboljuk. Ha megolvadt a vaj, belerakjuk a felszeletelt hozzávalókat, majd párolni kezdjük őket, szintén kis lángon (nem muszáj Kislángon laknod, hogy ezt meg tudd csinálni). Ha ez is megvan, akkor hozzáadjuk a fűszereket ízlés szerint (a borssal érdemes vigyázni, mert elég csípőssé teheti, ha sokat rakunk bele), és az olivaolajat, majd lefedjük, és párolódni hagyjuk amíg meg nem puhul a padlizsánunk. 

2. lépés: a serpenyő egész tartalmát beleöntjük egy turmixgépbe, majd hozzáadunk pluszban egy nyers vöröshagymát, 2 gerezd fokhagymát, és a mustárt. Összeturmixoljuk, és már kész is :) Érdemes közben kóstolgatni, hogy teljesen az ízlésünkre tudjuk szabni a padlizsánkrémünket.

3. lépés: kenyérre kenjük, szórunk rá egy kis metélőhagymát, és már ehetjük is. Jó étvágyat :)

dsc06440.JPG

dsc06479.JPG

 

 

Címkék: szendvicskrém
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://osszeforrva.blog.hu/api/trackback/id/tr987950636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása