2016. március 25. 00:06 - Szeghy Szabina

Kakaós kalács

Természetesen én is kinéztem magamnak egy kalácsreceptet, történetesen Fördős Zé alapreceptjét készítettem el, amihez saját magam alakítottam a kakaós tölteléket :) Próbasütésnek terveztem, de nagyon ízlett, ezért felkerül a blogra is :) Ebből a mennyiségből 2 nagyobb kalácsom lett, ami ugye kettőnknek sok, ezért az egyiket a kelesztés után bedobtam a mélyhűtőbe. Sok szeretettel húsvétra Tőlem, Nektek.

dsc08394.JPG

Hozzávalók:

  • 500 g búzaliszt
  • 1 zacsi, azaz 7 g porélesztő
  • 50 g barna cukor
  • egy nagy csipet só
  • 1 tojás, és egy tojássárgája
  • 2 dl habtejszín
  • 1 dl tej 

A csokitöltelékhez:

  • 12 dkg vaj
  • 3 ek cukrozatlan kakaópor
  • 2 ek porcukor
  • 1 púpos ek csokis, vagy tejszínízű pudingpor (elhagyható, én azért raktam bele, hogy a sülésnél véletlenül se folyjon ki a töltelék, de helyettesíthetjük egy kis kukoricakeményítővel is)
  • fél deci tej

(Azért szeretek tejszínt használni az efféle kelttésztákhoz, mert akkor nem kell másféle, nagyobb zsírtartalmú zsiradékot használni.)

Elkészítés:

A lisztet leszitáljuk, elkeverjük benne a porélesztőt, majd hozzákeverjük a többi hozzávalót, és fényesre gyúrjuk.Én kézzel gyúrtam be, 10-15 perc alatt szép fényes, hólyagos tésztát kaptam.

30 percet letakarva, zobahőmérsékleten pihenni hagyjuk. Még nem fog nagyon megkelni, ne ijedjünk meg :)

4 egyenlő részre vágjuk a tésztát, majd kis gömbőcöket formázunk belőle, majd letakarva megint kelesztjük, most 15 percet. 

Amíg tart a 15 perc kelési idő, elkészítjük a csokitölteléket. Egykisebb lábosba beleraktam a vajat, majd beleszitáltam a kakaóport és a porcukrot. Összeolvasztottam őket, majd lassan belecsorgattam a tejet folyamatos keverés mellett, majd jöhet a pudingpor. Sűrű, egyenletes masszát kell kapnunk, ekkor van kész. Levesszük a tűzről.

Ha letelt a 15 perc második kelesztés, akkor a gömbőcöket kis hengerekké formázzunk, majd egy sodrófával kinyújtjuk keskenyebb tésztacsíkokra. Közepüket megkenjük a csokimázzal, majd óvatosan a tészta egyik szélét ráhajtjuk a másik szélére, az ujjunkal enyhén összenyomkodjuk, széleit visszahajtuk, majd óvatosan feltekerjük, mintha bejglit készítenénk -én csak egyet tudtam rajta hajtani, de épp elég az is :) Ha megvan két henger, akkor összecsípjük a végét, majd összecsavarjuk. Lásd pontosan: képeken lentebb.
Természetesen lehet fonni is, de nekem ez a módszer gyorsabb, és jobban is tetszik a kész kalács vele. Majd ugyanígy járunk el a másik 2 tésztalapunkkal, azt is felcsavarjuk, és kész a 2 kalács. Letakarjuk, majd további 50 percre kelni hagyjuk, ismét csak szobahőmérsékleten, mert meleg helyen hamar túlkel, repedni fog, és teljesen eldeformálódni a sütés közben. 

Ha megvagyunk a harmadik kelesztéssel is, akkor lekenjük tojással, vagy vajjal, vagy a tésztából kimaradt tojásfehérjével, majd 180°-ra előmelegített sütőben 30 perc alatt készre sütjük. 

Tipp: ha fonni szeretnénk a kalácsunkat, akkor annyi egyenlő részre vágjuk a megkelt tésztánkat, ahányas fonást szeretnénk elkészíteni. Lehet még bele tenni mazsolás, vagy el lehet készíteni nutellával is, illetve csokipudinggal. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://osszeforrva.blog.hu/api/trackback/id/tr968524430

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása