2016. március 26. 22:57 - Szeghy Szabina

30 perces olasz pizza, bon appetite!

Figyelem, ezt a receptet tovább tartott leírni, mint elkészíteni! 

dsc08428.JPG

Az utóbbi napok a munkáról szóltak legfőképp, és valószínű, hogy a következő hetem is így fog kinézni, tehát a kettő szabadnapomat a mélyhűtő feltöltésére szántam. Már nagyon éhes voltam, amikor eszembe jutott, hogy a betervezett pizzalapokat elfelejtettem megcsinálni előre, -hogy szintén a mélyhűtőben landolhassanak-, ezért gondoltam eggyel több fog elkészülni .méghozzá az aktuális kedvencem, a tonhalas verzió-, így kész a mai vacsi is. Nem akartam keleszteni, de még a nyújtogatással sem akartam sokat bajlódni, így hát felmentem egy olasz pizzareceptes oldalra, ahol a következő gyöngyszemet találtam:

Adag: 3 közepes méretű pizza

Elkészítési idő: 30 perc- és ami a pláne: SÜTÉSSEL EGYÜTT

Hozzávalók:

  • 750 g liszt
  • 1,5 csomag porélesztő
  • 1 tk cukor
  • 1,2 dl kókuszzsír- olivaolajjal is lehet helyettesíteni
  • 4,5 dl langyos víz
  • 1 tk só

Tonhalas feltét hozzávalói (a pizzaszósz és a fűszermennyiség 3 pizzára van, mert ugye amit rögtön megcsináltam, arra tettem csak feltétet, viszont a tésztalapokat paradicsomszószosan teszem a fagyóba, hogyha kivesszük, akkor kedvünkre variálhassuk a hozzávalóink függvényében)

  • egy doboz tonhal (tudjátok, a fémdobozkás)
  • sajt
  • 1 fej lilahagyma
  • 3 dl sűrű paradicsomszósz
  • fűszerek: 2 ek pizza fűszerkeverék (oregánó, bazsalikom, petrezselyem), bors, só

Elkészítés:

  1. Először is melegítsük be a sütőt 170 fokra. 
  2. Gyúrjuk jól össze az alapanyagokat, egy nokedlitészta szerű lágy tésztát kell kapnunk, nem baj, ha ragacsos, mert amint összegyúrtuk, bőven belisztezett felületre kell borítjuk, 3 egyenlő részre osztjuk, és kicsit meghempergetjük a lisztben.
  3. Takarjuk le, had pihenjen legalább addig, amíg elkészítjük a feltétet, ami nálam így nézett ki: a paradicsomszósz összekevertem a fűszerekkel. Amint ezt megcsináltuk (kb 2 perces művelet), fogjuk az egyik tésztakupacunkat, majd egy sütőpapírral befedett gáztepsin, vagy pizzsütő fomában a tenyerünkkel szépen elkezdjük kinyújtani a pizzát. Rásegíthetünk sodrófával is, de szerintem nem szükséges. A széleit csipkedjük fel egy kicsit, hogy az magasabbra nőjön :) 
  4. Megkenjük a fűszeres paradicsomszószunkkal, rászórjuk a reszelt sajtot, a tonhalat, majd a lilahagymát, mire ezzel készen vagyunk, pont előmelegedett a sütő, Bedobjuk, és 10 perc alatt készre sütjük. 
  5. Nem, nincs több lépés, valóban ennyi volt, mehetünk letakarítani a lisztes pultunkat! :D

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://osszeforrva.blog.hu/api/trackback/id/tr798528728

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása