2015. október 08. 22:43 - Szeghy Szabina

Tökéletes pizzatészta, plusz feltétötlet és tapasztalatok

Rengeteg pizzatészta receptet készítettem el, de ez vitt mindent. A tökéletessége abban rejlik, hogy hidegen kelesztem, egy egész éjszakán át a hűtőben tartom, és a fűszereket a tésztába keverem bele. Azért is szeretem ezt a receptet, mert előző este be tudom keverni a tésztát, így másnap az elkészítési idő jelentősen lecsökken, mivel már csak nyújtani és feltétezni kell :) Jöjjön a recept, a képet is pótolni fogom hamarosan :)

Hozzávalók: 1 gáztepsinyi pizzához

A tésztához:

  • 50 dkg liszt (teljesen mindegy, hogy milyen, lehet tönköly-, búza-, pizzaliszt, vagy akár ezek keveréke
  • 12 g friss élesztő, vagy ennek a mennyiségnek megfelelő porélesztő
  • 2,5-3 dl langyos víz, amennyit a liszt fel fog venni
  • 1 csapott evőkanál só
  • 1 csapott evőkanál cukor, vagy másfél ek. méz (én mindig mézzel készítem)
  • 2 ek. olivaolaj (elhagyható)
  • 2 ek. oregánó

A hozzávalókat összekeverjük, majd egy éjszakára, vagy napra hagyni hagyjuk a hűtőben kelni. Kelesztés után kinyújtjuk, a széleit vastagabbra hagyjuk, amire nem rakunk feltétet, így nemcsak hogy finom, de gyönyörű is lesz a pizzánk, akárcsak az éttermekben. 200°-on alufóliával lefedve kb 25 percet szoktam sütni, az utolsó 10 percet alufólia nélkül, így garantáltan nem szárad ki semmilyen feltét.

A feltéthez:

Teljesen szabadon választott feltétet készíthetünk. Általában a pizzát két részre osztom az ízesítés terén, így valójában 2 pizzánk lesz, viszont csak egyszer kell a nyújtással bajlódni :) Most egy ananászos feltétötletet hoztam nektek, nekem ez a kedvencem:

  • sűrű, lehetőleg olyan pizzaszósz, amiben nagy paradicsomdarabok vannak 
  • pizza fűszerkeverék
  • gépsonka
  • ananász
  • gomba
  • tojás (én jobb szeretem csak nyersen ráütni a tojást, majd úgy a sütőbe tenni, de aki ettől óczkodna, az főzze meg a tojást, és szeletelve rakja rá :)
  • sok sok sajt, füstölt sajttal a legfinomabb!

Ezeket a hozzávalókat amilyen sorrendben leírtam, rápakoljuk a pizzánkra, majd sütőbe dobjuk, 200°-on pedig készre sütjük.

Tapasztaltok: 

  • a pizzánk tetejére mindig a sajt kerüljön legfelülre, ez megakadályozza a gomba, kukorica és a tojás kiszáradását
  • ha esetleg nem kerülne sajt a pizza tetejére, a kukoricát és a gombát érdemes csak az alufólia nélküli 10 perces sütéskor rárakni, így nem fognak kiszáradni a feltétek
  • a legjobb megoldást sütőpapíron sütni a pizzát,garantáltan nem ragad oda majd se a tepsihez, se a papírhoz, egyszerű lesz a tálalása
  • a hűtőben való kelesztésnek köszönhetően sokkal lágyabbnak érzem a tésztát, és dolgozni is könnyebb vele a nyújtás során
  • gyakran csinálom azt, hogy amíg berakom a pizzatésztát a paradicsomszósszal rajta a sütőbe, amíg sül, akkor szeletelem fel a feltéteket, hiszen azoknak nem kell annyi idő a süléshez, mint a tésztának. Egy kis időspórolás :) 
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://osszeforrva.blog.hu/api/trackback/id/tr387950856

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása