2015. október 08. 22:43 - Szeghy Szabina

Rántott pulyka sörös-krumplis bundában

dsc06506.JPGImádom a szárnyas húsokat, ezt a bundát pedig még nem próbáltam soha, de már régóta szemeztem vele. Nem annyira szeretem a sima liszt-tojás-zsemlemorzsa bundát a rántott húson, de talán azért, mert otthon szinte mindig ez volt az állandó vasárnapi menü. Persze a milánói sertésbordánál más a helyzet.... :)

 

 

 

Mielőtt leírnám a receptet és az elkészítési módot, rögtön leírom, hogy milyen problémába ütköztem az első lépésnél..3 tojásból készítettem VOLNA el a palacsintaszerű bundát, azonban mit ad Isten.. a harmadik tojás amit beleütöttem a többi közé, félig már záp volt... miből is tudtam ezt? Mert volt már szerencsém záptojáshoz, iszonyatosan büdös, mintha valami rothadó nem is tudom mit éreznék...de természetesen aki még nem találkozott záptojással, az is észre fogja venni, miről is írtam most az imént... Csatoltam egy képet is, amin a tojás héjából is látszik, hogy valami nem kóser. Lényeg a lényeg, újra kellett kezdenem az egészet...

dsc06485.JPG
Tipp: amikor tojásokat versz fel egy étel elkészítésénél, soha ne a többi hozzávalóba törd fel közvetlen, hiszen akkor még rosszabbul járhatsz, mint én.. dobhatod ki az összes hozzávalót amit már összekevertél az ételhez. Először mindig tört fel a tojásokat egyesével egy külön tálkába, szagold meg, majd utána öntsd hozzá a többi hozzávalóhoz, így nem érhet meglepetés :)

 

 

 No de jöjjön végre a recept:

Hozzávalók: 500 g pulykamell, de természetesen más szárnyashoz is kiválóak illik a bunda

A bundánkhoz:

  • 200 g liszt
  • 3 közepes tojás
  • 2 dl sör
  • 2 nagyonn krumpli
  • 0,25 dl olaj
  • ásványvíz a higításhoz 
  • 1 kávéskanál só
  • 2 gerezd fokhagyma
  • késhegynyi őrölt feketebors

 dsc06488.JPG

1. lépés: törjük fel a tojásokat (igen, először egyesével egy másik tálkában, így nem járhatnak túl az eszünkön a záptojások), aztán ha ez megvan, akkor egy habverővel jól keverjük őket el. Adjuk hozzá fokozatosan a lisztet és a sört felváltva, így nem fogunk nagy lisztes csomókkal küszködni.


2. lépés: öntsük hozzá az olajat és a sót, majd a krumplit reszeljük le (pl.: nagylyukú sajtreszelő tökéletes), majd adjuk a tésztánkhoz, keverjük el. Ha túl sűrűnek tarjuk a tésztát, akkor higítsuk ásványvízzel :)
Kb. olyan sűrű tésztát kell kapnunk, mintha tócsnit készítenénk (ha még nem készítettünk tócsnit, akkor pedig viszonyítsunk ahhoz, hogy a bundának nem szabad lefolynia a pulykamellünkről) Tegyük be 15 percre a hűtőbe pihenni a tésztánkat.

dsc06491.JPG

dsc06494.JPG

 

 

 

 

 

 

 

dsc06495.JPG

3. lépés: a szárnyasokat én nem szoktam klopfolni, ha csirkét készítek, akkor a kés markolatával megnyomkodom a husit, jelen esetben a pulykánál, pedig egy sodrófát szoktam használni, amivel kicsit kinyújtom a melleket. Így garantálva van, hogy nem fogjuk tönkretenni a húsban lévő rostokat :) Nekem nagyon nagy szelet pulykamelleim voltak, ezért kettévágtam őket.

 

dsc06499.JPG4. lépés: a pulykákat először forgassuk bele lisztbe, majd az elkészített bundánkba, bő olajban pedig süssünk ki a pulykaszeleteket :) (ne ijedjünk meg, elég vastag pulykaszeleteink lesznek, viszont nagyon puha, lágy ez a bunda is)

 

 

5. lépés.. tálaljunk, és együnk belőle jóízűen :) én egy kis rizst főztem ki hozzá, plusz a szárnyas ételekhez a másik mániám a barackbefőtt, tehát ez most sem maradt le a tányéromról :)

Aki nem szereti annyira a gyümölcsökkel való kombinálását a húsoknak, készíthet nyugodtan egy fokhagymás-tejfölös öntetet a húshoz, itt bátran a szabadjára engedhetjük a fantáziánkat.

Jó étvágyat! Ha kérdésed van, nyugodtan írj kommentárt, illetve ha elkészítetted már az ételt, szívesem veszem a tapasztalataidat, ha pedig esetleg más verzióját ismered az ételnek, ne légy rest megosztani velem :) 

dsc06502.JPG

dsc06506.JPG

Címkék: hús pulyka
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://osszeforrva.blog.hu/api/trackback/id/tr457949854

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása