2016. március 01. 22:06 - Szeghy Szabina

Banánkenyér

Követője vagyok Suri Dominikának, aki egy Bakeshop-ot működtet Pesten, tőle kaptam az alap ötletet, hogy elkészítsem a banánkenyeret :) Itt ott változtattam rajta hozzávaló hiányában, illetve csak vanillin cukrot adtam a tésztához :) Ennek a finomságnak az előkészítése 15 perc kb, viszont sütni egy órán át kell, de ez senkinek ne vegye el a kedvét! :)

Hozzávalók: 

  • 1,5 bögre teljes kiörlésű liszt
  • 1 ek sütőpor
  • 2 villával összetört banán (nem baj, ha már kicsit meg van barnulva!)
  • 2 tojás
  • 150 g, azaz egy kispohár natúr joghurt
  • egy kis marék apróra szeletelt mazsola
  • 1 lime reszelt héja (lehet citromé is)
  • 1 csomag vanillin cukor (ha valaki édesszájú, akkor fél bögre cukor kell a sütibe!)
  • csokimáz: 1 ek cukrozatlan kakaópor, 1 ek víz, 1,5 ek porcukor és egy ek vaj keveréke, amit kicsi lángon összeolvasztok

 

Elkészítés:

2 mélyebb tálra lesz szükségünk. Az egyikbe kerül a villával széttört banán, a vanillin cukor (vagy valakinek a cukor), és a joghurt, amit alaposan összekeverünk, én ezt egy kézi habverővel tettem, nem használtam elektromos kisgépet a banánkenyér elkészítése során. Ezután hozzáadtam a két tojást is, ezekkel is elkevertem. A másik tálba beleszitáljuk a lisztet és a sütőport, elkeverjük, majd hozzáadjuk a banános keverékhez.

A sütőt előmelegítjük 180°-ra. Egy őzgerincformát, vagy akármilyen keskeny sütőformát kivajazunk, kilisztezünk. Elkészítjük a csokimázt, ez kb 3 perc lesz.. a kakaót, vajat, vizet és porcukrot összeolvasztom, majd belecsorgatom a tésztába, kicsit megkeverem, majd az egészet belekanalazom a formába, betolom a sütőbe, és várok :) Nekem maradt még egy kis csokimázam, túl sokat nem akartam belekeverni a tésztába, ezért a maradékot a tetejére csöpögtettem. Jó étvágyat! 

Tipp: fogyaszthatjuk feltéttel is, hogy még kiadósabb legyen, én összekevertem egy kis túrót szilvalekvárral, így teljes a gyümölcsös túrós élvezet. Próbáld ki így is, kísérletezz bátran :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://osszeforrva.blog.hu/api/trackback/id/tr368433506

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása