2016. február 28. 22:08 - Szeghy Szabina

Teljes kiörlésű sonkás croissant

Valami gyors, nem túl sok kalóriás, de annál finomabb péksüti ehetnékem volt.. így kerestem egyet Limara receptjei közül, egy alaprecept került átalakításra, teljes kiörlésű lisztet is használva, darált sonkával megtöltve :) Senkit ne tévesszen meg a vagdosások, meg a nyújtogatások száma, egyszerű, higgyétek el ;) Ja, és képet sajna már csak az üres tepsiről tudtam csinálni, majd legközelebbi alkalommal igyekszem gyorsabb lennie, hogy a kisült croissantokról is jöhessen a fotó... :D Íme:

dsc08080.JPG

Hozzávalók:

  • 20 dkg búzaliszt
  • 50 dkg teljes kiörlésű tönkölybúza liszt
  • 10 g porélesztő
  • 1 pohár natúr joghurt (vagy kefír) kb 150 g
  • 3 dl tej (először rakjunk bele kevesebbet, aztán ha vesz még fel a lisztünk, akkor rakjuk bele a 3 dl-t, hogy ne legyen ragacsos a tészta)
  • 4 ek cukor
  • 1 kk só
  • 2 tojás
  • ízlés szerint sonka, és sajt
  • A kenéshez: vaj, +1 db tojás

Elkészítés:

A lisztet elkeverem a porélesztővel (ha nyers élesztővel csináljuk, akkor a szokásos langyos, cukros tejben kelesszünk először), aztán hozzákeverjük az összes többi hozzávalót. Meleg helyen a duplájára kelesztjük.

Amíg kel a tészta, addig elkészítjük a tölteléket, ami a sonkából, és a sajtból áll. Én több kisebb szelet sonkát használtam fel, annyit vágtam, amennyi pont belefért egy nagyobb serpenyőbe. Vékonyra szeleteltem őket, aztán egy serpenyőben megsütöttem. Ezután egy mixerbe tettem, és azzal aprítottam fel. A sajtot is vékony szeletekre vágtam, de lehet reszelni is :)

Szóval a megkelt tésztát 3-3 egyenlő darabra vágjuk. 3 kinyújtott tésztából fog állni az egyik adag croissant, és 3-ból a másik. 

Szóval: Az egyik 3-as csoportból fogjuk az

  • első kis kupac tésztánkat, majd megpróbáljuk úgy kinyújtani, hogy kör alakú tésztalap jöjjön ki. Ha ez megvan, lekenjük vajjal, (vagy ha kemény a margarin, akkor reszelhetjük is),
  • aztán erre jöhet rá a 2. kinyújtott tésztalap. Erre rászórjuk a ledarált sonka, és a sajt felét, majd lefedjük a 3. kör alakú tésztalapunkkal;
  • ezután a 3 egymásra pakolt tésztát cikkekre vágjuk. Én átlósan 4 vágást csináltam, így kijött 8 darab feltekernivaló croissant. (Képeken illusztrálok mindent!) Ha megvannak a kis cikkek, akkor már csak az a dolgunk, hogy feltekerjük őket. Én ezt úgy csináltam, hogy bemetszést ejtettem a cikk szélesebbik felén, majd így tekertem fel, így könnyebben tudjuk majd formázni a croissantokat :) (ugyanezt teszem a másik csoport tésztámmal is)

Ha ezzel is megvagyok, sütőpapírra sorakoztatom őket, majd további 15 percet kelni hagyom (akinek nincs erre ideje, az kenje le tojással, és rakja be hideg sütőbe, és amíg a sütő felmelegszik, megkel a tészta is, de jobb, ha kelesztjük még külön, és az előmelegített sütőbe dobjuk be). Szóval ha a második kelesztés is megvan, akkor kenjük le tojással a péksütiket, majd 180°-ra előmelegített sütőbe dobjuk be, kb 15-20 percre. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://osszeforrva.blog.hu/api/trackback/id/tr138426406

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása