2016. január 11. 00:46 - Szeghy Szabina

Rakott krumpli, szigorúan magyarosan, szaftosan!

Imádom a rakott krumplit, viszont csakis a magyaros változatát, mindenféle besamell mártás és társai nélkül :) Karácsonyra ajándékba kaptuk ezt a gyönyörű mázas cserépedényt, alig vártam, hogy kipróbálhassam, már amikor megkaptam tudtam, hogy milyen étel fog elsőként elkészülni benne... :) Isteni lett! Szeretettel tőlem, a rém egyszerű, de ínycsiklandozóan finom és szigorúan magyaros rakott krumpli receptje:

dsc07380.JPG

Hozzávalók:

  • 7 db közepes krumpli
  • 4 tojás
  • kolbász és szalonna ízlés szerint
  • 2 kis doboz tejföl (ízlés szerint lehet alakítani)
  • pirospaprika
  • bors
  • őrölt rozmaring

 

Elkészítés:


Pucoljuk meg a krumplit, majd főzzük teljesen puhára. Amíg a krumpli fő, szeleteljük fel a hozzávalókat (karikázzuk fel a kolbászt, szeleteljünk szalonnát).

Amikor megfőtt a krumpli, vegyünk ki a vízből, majd a tojásokat is főzzük meg (én ugyanabban az edényben szoktam, így megspóroljuk az újabb víz felmelegítésének idejét, amire én nagyon nem szeretek várni..). 

Vajazzunk, vagy zsírozzunk ki vékonyan!!! egy hőálló edényt -akár egy olyan szépet, mint amilyen nekem is van :) -, majd kezdjünk el rétegezni. Alulra kerüljön a felkarikázott krumpli fele, erre jöjjön a töltelék (kolbász, szalonna, tojás), majd ezt sózzuk, borsozzuk, és fedjük be a tejfölmennyiségünk felével. Erre jöjjön a maradék felkarikázott krumpli, szórjuk meg őrült rozmaringgal, majd fedjük be ezt is tejföllel. 

Tegyünk rá alufóliát, majd süssük 200°-ra előmelegített sütőben 20 percig, majd még 10 percig alufólia nélkül, hogy szépen megpiruljon a teteje. Ennyi az egész! Jó étvágyat :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://osszeforrva.blog.hu/api/trackback/id/tr648260488

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása