2015. november 29. 18:04 - Szeghy Szabina

Paradicsomos-ananászos pizza

Vendégségben járt nálunk a Párom öccse, így valami fiús, de mégis gyors kaját kellett összedobnom, mert délutános voltam a munkahelyemen, így nem sok időm volt délelőttönként sütögetni. Így csináltam egy jó adag pizza-kelttésztát, az egyik feléből paradicsomos-sonkás lett, a másikat pedig bacon chipses tejfölös-sajtosan csináltam meg, amit majd egy másik bejegyzésben szintén megosztok veletek :) Én mindig fűszeres pizzatésztával dolgozom, de aki ezt nem szeretné valamilyen úton-módon, az nyugodtan hagyja ki belőle az oregánót, borsot és bazsalikomot, úgy is teljes a pizza alaptészta :) Íme a recept:dsc07073_1.JPG

Hozzávalók az alaptésztához:

  • 50 dkg liszt
  • 25 g friss, vagy 7 g porélesztő
  • 2,5-3 dl langyos víz (változó, attól függ mennyit vesz fel a lisztünk, ezért csak fokozatosan adagoljuk hozzá a folyadékot)
  • 1 ek méz, vagy cukor
  • 2 ek olivaolaj
  • 2 ek oregánó
  • 1 ek bazsalikom
  • 1 tk őrölt bors
  • 1 ek só

Hozzávalók a feltéthez:

  • 2,5 dl paradicsompüré
  • kis bazsalikom
  • 1 fej vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 4-5 kisebb fej gomba
  • ananász
  • pár szelet gépsonka
  • főtt tojás

Elkészítése:

  1. A lisztet elkeverem a porélesztővel, majd hozzáadom a többi hozzávalót, és jól meggyúrom. Akkor szoktam abbahagyni a dagasztást, ha már elválik a tészta az edény falától,és hólyagosodik a tészta. Ekkora meleg helyre teszem, átalában a sütőt előmelegítem 50 fokra, letakarom egy tiszta konyharuhával a tésztát, és bedobom a sütőbe, így mindössze max. fél óra alatt megkel.
  2. Amíg kel a tészta, addig előveszek egy nagyobb serpenyőt, belerakom a paradicsomot, belevágom a hagymát, gombát, megsózom, borsozom, bazsalikomozom, és jól összefőzöm.
  3. Amikor megkelt a pizzatészta, a kezünkkel "széthuzogatjuk", és egy gáztepsire rakjuk, vagy pedig egy pizzasütő formába, mint ahogy én tettem :) (én eddig nem is tudtam a pizzasütőforma létezéséről, de a Párom édesanyja küldött nekünk egyet, és egy csodaeszköz, nagyon szeretem, abszolút bevált :) )
  4. Szóval kiegyengettük a pizzánkat, aztán rápakoljuk asonkát és a felszeletelt főttojást, majd erre a paradicsomos szószt (azért a paradicsomos szósz alá pakoljuk a sonkát és tojást, hogy ne száradjanak meg a sütés közben, ne pöndörödjön fel a sonka, stb.). Erre rápakoljuk az ananászt, és mehet a sütőbe, 25 percre.
  5. Kivesszük a sütőből a pizzánkat, majd megszórjuk sajttal, és további 5 percre toljuk vissza a sütőbe, hogy a sajt épphogy ráolvadhasson, isteni lesz!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://osszeforrva.blog.hu/api/trackback/id/tr698125210

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása