2015. november 22. 21:58 - Szeghy Szabina

Zabkeksz aszalt gyümölcsökkel

A munkahelyemen elég sok idő eltelik, míg ebédszünetünk lesz, így mindig szoktam egy kis életmentő rágcsálnivalót vinni, ami eddig a mogyoró volt, de megelégeltem, hogy elővettem a kis mogyis-zacsimat, és mindig a  benne lévő nem kívánatos kalóriák lebegtek a szemem előtt.. így ki akartam találni valami olyat, ami ugyanúgy energiát ad, viszont kevesebb zsírt tartalmaz :) Találtam a neten egy receptet, kicsit természetesen átalakítottam, és az eredmény magáért beszél :)

dsc06982_1.JPG

Hozzávalók:

  • 7 dkg olvasztott  vaj (ne margarin legyen, mert nem fogjuk vele elérni a kívánt állagot a keksznek)
  • 1 tojás
  • 2 dkg cukor, és egy csomag vanillin cukor (én csak vanillin cukrot raktam bele, cukrot abszolút nem)
  • 10 dkg zab (én a Lidlben veszem, itt Németországban fél kiló mindössze 40 centbe kerül)
  • 7 dkg liszt (fehér liszt  és teljes kiörlésű is tökéletes)
  • 1 csapott teáskanál sütőpor
  • kicsi méz
  • 3 kocka étcsoki feldarabolva (elhagyható)
  • 7 dkg aszalt gyümölcs
  • dió/mandula (elhagyható)

 

Elkészítése:

  1. Összekeverjük a vajat a cukorral és a tojással, egy külön tálkában a lisztet és a sütőport, majd ezt egybeöntjük, és hozzáadjuk a müzlit, és az aszalt gyümölcsöket is. (Én a Rossmannban vettem BIO aszalt gyümölcskeveréket, diót daraboltam még fel, és az étcsoki is belekerült)
  2. Az összekevert keksztésztát folpackra helyeztem, majd a tetejére is tettem folpackot, és tésztán finoman átmegyek sodrófával. Rövid időre (10 percre kb) mélyhűtőbe teszem, hogy könnyebben tudjam kezelni a tésztát, ne essen szét. 
  3. Kiveszem a mélyhűtőből, majd egy tetszőleges méretű és formájú szaggatóval kiszaggatom a kis kekszeimet, majd sütőlapra helyezem.
  4. 180 fokra előmelegített sütőben 15 percre hagyjuk, hogy kicsit barnára piruljon, de figyeljünk, mert hamar oda is tud égni!! 


Tipp: természetesen mindenféle gyümölccsel és magvakkal lehet kombinálni a keksz tartalmát, én következő alkalommal az almás-mazsolásat fogom kipróbálni :)

Címkék: édes süti zabkeksz
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://osszeforrva.blog.hu/api/trackback/id/tr308100768

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása