2015. október 08. 22:43 - Szeghy Szabina

Almás rózsák

Már annyi, de annyi videót láttam a neten róla, hogy muszáj volt megcsinálnom, és amúgy is, imádom az almás sütiket, és nagyon tetszett ez az egyszerűen elkészíthető nagyszerű forma :)

dsc06466.JPG

Hozzávalók:

  • 250 g levelestészta (ebből nekem 6 darab jött ki)
  • 3 közepes alma (vegyes almákból csináltam, volt benne zöld és piros is keverve) NEM KELL MEGPUCOLNI!
  • sárgabarack lekvár
  • fahéj
  • 1 citrom facsart leve

Elkészítés:

1. lépés: a pucolatlan, kivágott magházú almákat félbevágjuk, vagy negyedekre, ahogy nekünk kényelmesebb. A lényeg, hogy amikor vékonyan felszeleteljük az almát, nagyobb szeleteket kapjunk, így tudjuk majd egyszerűen feltekerni a tésztánkkal :) Csatoltam képet a kétfajta szeletelési módól, amiket én kipróbáltam, nekem széltében egyszerűbb volt szeletelni, ha hosszában vágtam, túl keskeny szeleteket kaptam. 

2. lépés: az almaszeleteket egy nagyobb, mikrózható tálba rakjuk, majd ráfacsarjuk 1 citrom levét. Berakjuk a mikróba, max fokozaton, kb 3-4 percre, hogy az almaszeletek megpuhuljanak. Ne melegítsük túl, mert nem fogjuk tudni szakadás nélkül, szépen, egyben rárakni a szeleteket a tésztánkra.

3. lépés: a levelestésztánkat jó vékonyra nyújtjuk, nekem alapból nyújtott tésztám van, szóval ezzel sem kell bajlódni, elég nehéz szép, egyenletes négyszögletes tésztává nyújtani a tésztatömbünket :) Megkenjük vékonyan sárgabarackkal, majd egyenlő részekre osztjuk, kb 10×20-as szeletekre. 

4. lépés: a szeletek felét pakolom meg az almával, két rétegben. Az alsó réteg a szétszakadt, vagy túl vékony almaszeletekből áll, a felső réteget pedig a szép szeletekből rakom ki. Megszórom fahéjjal, feltekerem, és kivajazott, lisztezett muffinformákba rakom. Nekem nem volt muffinformám, ezért egy kisebb sütőapírral bélelt jénaiba raktam őket. Max fokozaton, kb 20 percet sütöm, tálaláskor porcukorral megszórom. Jó étvágyat :)

 

Címkék: édes süti almás
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://osszeforrva.blog.hu/api/trackback/id/tr587950994

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása