2015. október 12. 19:36 - Szeghy Szabina

Fehérboros gombakrémleves

Nagyon szeretem a krémleveseket, és a bort is, együtt pedig egy olyan tökéletes elegyet alkotnak, amit nem lehet egykönnyen elfelejteni ;)

Hozzávalók: 

  • 350 g gomba (én kétféle csiperkét használtam)
  • 1 doboz tejszín
  • 2 ek. liszt
  • 2 db. vöröshagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1,5 dl fehérbor
  • 2 leveskocka
  • fűszerek: petrezselyem, fehérbors, só, kis chili

 

Elkészítés:

  1. Daraboljuk fel a hagymát (elég nagyobb szeletekre, hiszen úgyis össze fogjuk turmixolni), majd dinszteljük meg. 
  2. Ha üveges a hagymánk, adjuk hozzá a félbevágott fokhagymát, és a szeletelt gombát. (Én nem szoktam az összes szeletelt gombát beletenni, mert miután összeturmixolom a levest, szeretek belerakni plusz gombaszeleteket is, de ez ízlés dolga.) 
  3. A gombát és a hagymákat öntsük fel a fehérborral és ugyanannyi vízzel, pároljuk ebben a keverékben 10 percet, majd öntsük fel 1 liter vízzel, tegyük bele a leveskockát és a fűszereket a petrezselyem kivételével, és főzzük forrásig. 
  4. Készítsük el a habarást: keverjük csomómentesre a tejszínt és a lisztet, majd adjunk hozzá a forró levesléből a hőkiegyenlítés miatt, így majd ha beleöntjük a levesbe, nem fog a habarás összecsomósodni/összeugrani. 
  5. Turmixoljuk le a levest, adjuk hozzá a maradék szeletelt gombát és az aprított petrezselymet, rottyantsunk rajta még egyet, és kész is a leves.

 

Tipp:

  1. a gomba szárát is nyugodtan adjuk a leveshez :)
  2. én sajtos pirítóssal szoktam enni, nagyon szépen kiegészíti a levesünket :)
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://osszeforrva.blog.hu/api/trackback/id/tr67962726

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása