2015. október 08. 22:43 - Szeghy Szabina

Almás fonott

Abszolút nem tartozom az édesszájúak közé, de az almás sütiket mindig szívesen fogadom. Elhoztam nektek a kedvenc és szerintem a világon a legegyszerűbb almás süti receptet egyben. 

dsc05808.JPG

Hozzávalók:

  • 250 g levelestészta
  • 2 közepes alma (én zöldalmából készítem, szeretem a savanyú ízét a sütiben, de ugye mondtam, hogy én nem vagyok édesszájú, szóval bátran használjatok bármilyen almát)
  • búzadara, vagy zsemlemorzsa
  • 1 csomag vanillin cukor
  • darált dió (elhagyható)
  • fahéj
  • kristálycukor

Elkészítés:

1. lépés: Nyújtsuk ki kb. 3-4 mm vékonyra a tésztánkat, illetve akinek eleve nyújtott tésztája van, annak semmi dolga vele, csak terítse ki egy gáztepsire helyezett sütőpapírra :)

2. lépés: a tésztának hosszában a középső "sávját" szórjuk meg búzadarával, vagy zsemlemorzsával, ki hogyan szereti, én készítettem már mind a kettővel, sőt, vegyesen is, de nincs sok ízkülönbség :) Ha ez megvan, akkor a meghámozott, felkockázott almát tegyük rá a búzadarára. Szórjuk meg kristálycukorral ízlés szerint, majd vanillin cukorral, jöhet rá a dió és a fahéj is (fahéjjal bánjunk bátran, úgy fog kijönni az íze a sütinkben).

3. lépés: jöhet a fonás. Én erről sajna elfelejtettem fotót készíteni, úgy belemerültem, de lerajzoltam nektek, remélem segíteni fog... :D

rajz.png

4. lépés: ha befontuk a tésztánkat, akkor már csak annyi dolgunk maradt, hogy tojássárgájával lekenjük a tésztánk tetejét, majd mehet is a sütőbe 180°-ra, kb 20-30 percre :)

Megjegyzés: 250 g tésztából az első képen lévő mennyiség jön ki, ahol több kis batyut csináltam az 500 g tésztából készült. Az első pár batyuból kifelejtettem a diót, ezért a tetejére szórtam rá, így is finom volt, de ebben az esetben vigyázni kell, hogy ne kapjon oda a dió, mert az bizony keserűvé teheti a sütit :)

dsc05803.JPG

10799723_940207312675437_1484446696_n.jpg

10749472_940207286008773_1841546133_n.jpg

Címkék: édes süti almás
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://osszeforrva.blog.hu/api/trackback/id/tr67950766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása